Blood Screening

Assalaamualaikum!

Kabare blogger semua.. Alhamdulillah mokcik rasa sihat.. Harap semuanye sihat² jua.

Dari tengah malam semalam mokcik berpuasa hinggalah jam 10 lebih pagi tadi, sebab ikut tuntutan untuk buat blood screening. Ikut kan nak puasa penuh - hari ni Kamis kan.. 

Kali ni amik pakej blood screening yang banyk sket daripada sebelum. Pakej termasuk untuk screening hepatitis, tiroid dan kanser sekali.. Woo boleh bayangkan takk betapa byk darah doktor nak amik.. hu-hu..

Okay, mokcik ngaku memang dari sejenis manusia yang fobia darah sejak tingkatan 5, iaitu selepas wat ujian jenis darah sendiri. Macam biasa, kali mokcik pitam lagi selepas amik darah. Malangnyer, tadi doktor kata sket dapat amik darah ku. So, nak kena amik lagi... uwaaaa.. pitis pun terpaksa keluar dengan lajunyer.. rm seratos tiga puluh jer.

Nota: Nampaknya besok akan ku pitam lagi.


2 comments:

kpah k-poh said...

kpah biasalah ambik darah...paling kerap pun 2 bulan sekali. Wpun banyak benda nak analisis dgn darah tu...tak de lah dia ambik banyak..selalunya satu tiub kecik tu jer...Kalau ujian tu di hantar ke tmpt berlainan..baru lah darah tu di ambik lebih.
Untuk elakkan pitam lepas ambik darah...hisap gula-gula. Sebaik saja selesai ambik darah tu..terus kemam gula2 tu.

mokcik-ann said...

2 kali sebulan? kerap tuh..
Boleh tahu, sda sakit apa2 ke kpah?