Kereta Rosak

Gambar hiasan

Assalaamualaikum.

Nak citer sikit pasal kejadian malam Sabtu lepas.. 

Mummy dan Hubby tersadai kat hiway SKVE pada malam tu dalam perjalanan ke satu perjumpaan di Putra Height. Dari rumah, mummy memang dah ada rasa tak sedap hati - six sense lah tuh. Tapi biarkan aje sebab tak layan bisikan nakal konon dan percaya penuh pada Hubby, sebab itu kereta dia. Haha.. Namun, Allah izinkan jua perkara itu nak terjadi. 

Nasib baik masa tu waktu masing awal, dalam pukul 9pm.. Takdelah cuak sangat.. Maklumlah malam kan, kita tak tahu apa yang ada di situ. Berhenti je kat bahu jalan, terus cari² nombor SKVE.. Dalam 10-15 minit, kereta peronda SKVE sampai. Ingatkan diorang boleh tunda ke kawasan tol yang terdekat, memang dah nak dekat plaza tol pun. Rupanya mereka tak bolih buat demikian. Hanya cadangkan kami satu nombor telefon untuk tunda ke suatu tempat, dan letakkan kon di belakang kereta kami. Mereka juga tolong tolak kereta ke depan sikit, tempat yang agak terang. Katanya, tidak elok duduk lama² tersadai tepi jalan ni. Takut kenderan yang laju² satu. Satu lagi takut ada ancaman lain dari orang ada berniat jahat. 

Sebenarnya, lepas call SKVE, mummy dah suruh hubby cepat² call agen insuran kereta yang ada khidmat tunda percuma untuk 30 radius kilometer pertama. Alasan mummy agar takde lah tunggu lama sangat kalupun SKVE boleh tunda ke plaza tol. Agen kata truck tow akan sampai dalam masa 40-45minit. Nombor kereta tunda yang orang SKVE bagi tu ambil juga lah untuk standby.

Bak kata pepatah, ' Penantian satu penyiksaan'. Memang itulah yang dialami masa penantian tue.. Macam² yang mummy zikirkan dan berdoa moga selamat, dipermudahkan urusan dan kereta tunda tu cepat sampai. Rasanya dekat pukul 10 gitu kereta tunda sampai. Alhamdulillah semua selamat..

Bagus juga insuran Etiqa Takaful ni.. Rasanya dah 3 kali pakai khidmat percuma tunda ni.. Maklumlah kereta kami pun dah berusia, memang patut ada khidmat ni.. Kalu tidak sekali tunda mesti kena caj RM120-RM300 ikut kawasan.

Nota kaki: 
Bilalah dapat pakai kereta baru yang kurang masalah.
Doakan untuk keselamatan Rakyat Malaysia & MH370.



No comments: