Siapa Usop Wilcha?

Salam.

Kenapa?
Kenapa? Kenapa?

Kenapa tajuk ini yang jadi pilihan hari ni..? Tak penah² nya nak tulih citer pasal artis ni... Aii, fenomena apa yang sudah menimpa kat sini ney.. Ho-ho-ho.. Takde apa² sajer jer.. Suka².. Ha-ha.. Hi-hi.. Hari ni tukar selesa lak.

Korang kenal ke Usop wilcha ni. Eh! Apa ke salah sebut ni. Bukan wilcha, wheelchair lah. 'Tu yang english education penting' Itu adalah salah satu dialog oleh usop dalam citer terbarunya, Hantu Kak Limah balik Rumah. Sebenarnya, ku kenal Usop ni dari citer Zombi Kampung Pisang lagi. Sapa tak tengok citer tu? Takder le rugi sangat, sebab ni semua untuk hiburan di dunia je. Tapi ku suka citer tuh lebih dari citer Hantu Kak Limah. Ternyata nama Usop lebih menonjol lepas citer Hantu Kak Limah pulak.


Dari filem zombi lagi ku tertanya² sapa dia Usop ni.. Akhirnya, lepas abihnya APBH hari tu, barulah reveal siapa Usop Wilcha. Jeng..jeng..jeng... Mesti korang dah baca kan kat surathabar. Takper lah bagi yang belum tahu tu, meh ku bagitahu..

Nama sebenar Usop adalah Syed Mohamad Asri Syed Osman Jamalulail, mempunyai kerjaya tetap yang menjawat jawatan sebagai Pengurus Komunikasi Korporat di sebuah syarikat minyak dan gas yang terkemuka. Nak tahu lanjut lebih google sendiri ekk... Pasti Usop ni akan masuk senarai top-ten dalam google search rank lepas ni.. Huhu

Usop Wilcha dalam Hantu Kak Limah

Pesan Mokcik: Sapa tahu siapa pelakon Hantu Kak Limah? Sila komeng!