Merdeka, Merdeka, Merdeka!


Assalaamualaikum Warahmatullah

Salam Kemerdekaan Malaysia yang ke-55.
Sebut jer Merdeka, mesti ada kait dengan bunga api kan. 
Tu yang letak gambar bunga api.
Semalam pun detik 12 malam berdentam-dentum kat kawasan rumah mokcik.
Tak leh tidur dibuatnya.
Apakah perlu semua itu?


Sempena hari kemerdekaan ini, mari kita sama² memerdeka diri kita daripada 
perkara² yang shubahat dan haram.

Merdekakan diri dari melakukan dosa. Antaranya:
TIDAK menutup AURAT
BERDUA²AN bersama bukan muhrim
Mengambil/MENCURI hak orang lain
TIDAK memBAZIR

Ada perkara pokok yang mokcik rasa paling utama sekarang.
Paling penting untuk kita dahulukan.
Iaitu JAGA MAKAN.
MAKANLAH makanan yang SAH HALAL.
GUNALAH barangan HALAL.
Dari SUMBER HALAL.
Boleh dapatkan dari KEDAI ORANG MUSLIM.

Ingat yer..
JANJI DITEPATI

Wassalam.





2 comments:

Aida Omar said...

sama dekat rumah aida malam merdeka tu dah macam perang dah.. hehe..
betul2 bukan merdeka untuk negara je tapi merdeka untuk diri kita juga.. :)

Nz said...

yea betul3.. Jom merdeka..