Tragedi 4 Mac

Bismillahhirrahmannirrahim.
Assalaamualaikum kepada semua yg sudi membaca..

Hari ni hari pertama Ann buat coretan di sini. Dah lama dah berperasaan hendak melakar coretan secara maya ni, tapi asyik jer tertahan² disebabkan masa, yang berkait secara langsung dgn idea utk mencoret.. dan juger mungkin berpunca dari sifat suka bertangguh.. atau dgn perkataan lain bulih ditulis sebagai; mim alip lam sin, iaitu malas. hik!


Hari ni Ann rasa rajin sikit, hiyarkk.. pasal hari ni ada suatu tragedi telah menimpa Ann semasa dalam perjalanan ke tempat kerja pagi tadi.
Ini gara² dah lama Ann tidak memandu ke opis. Apa yang berlaku? haha.. mcm malu nak citer sbb ia agak memalukan diri ann.. tp bila di-pk-kan semula.. nak malu kat sapa.. xder sapa pun yg Ann kenal masa kejadian tue.. tp macamana kalu yg ada di antara pembaca skrang yang ter-ada di situ pada masa kejadian.. hahaha... malu larr sbb nmpk Ann lari terkedek².

huhu.. apa lah agaknya yg telah menimpa Ann. Ann ni sbnrnye seorang yang pemalu.. sbb tu susah nak citer nih. Pada pandangan pembaca kan, adakah orang yang pemalu ni ada kaitan dgn orang yang berahsia.. cuba kita pikirkan bersama².

Untuk tidak menghampakan kawan² pembaca.. Ann bukak lah bengkung di perut hari ni untuk kongsi criter tragedi hari neh. JEng.jeng.jeng...

Hari ni Ann telah terluper nak amik tiket tol. hahaha.. bukan salah Ann per.. org yg jaga tol tu lah salah, sesuka hati dia jer angkat palang cecepat. Ann pun apa lagi drive thru lah. Nasib baik ada org sebelah menyedarkan Ann, kata dia;"Eh, kenapa tak amik tiket?" Dengan serta-merta Ann pun perlahankan kereta ke tmpt yg sesuai utk berenti sekejap. Dgn muka yg ditebalkan seinci, bukan dgn make-up.. Ann berlari terkedek² ke kotak tol yang berkaitan utk ambil semula tiket. Hahaha... itulah tragedi yang menimpa diriku. Terasa lah sgt malu tp Ann tetap cuba buat muka selamba masa nak amik tiket tu.. tanpa memandang pada muka driber² kenderaan yang lalu-lalang kat tepi kotak tol tersebut. Mesti dlm kepala otak diorg dok kater;"Apa minah ni buat kat luar kotak tol nie... amah cleaner bukan, duta tol ker? mcm tak layak jer" eii betul ker Ann ni.. memandai jer reka citer.. driber tu tak bersalah pun. Lantak lah.. Ann sebenarnya nak cover rasa malu dia jer nih.. sbb tu mereka-reka criter.

Setelah mengambil tahu tragedi 4 Mac ni, apa lak moral-of-the-story nyer.. Ann cuba gak duk gali² apa pengajaran yang bulih di buat. Ermm. Tak tahu lar orang lain setuju tak ngan Ann, ni, Ann duk pk lebih bagus kalu tmpt kejadian Ann tu dijadikan 'Bebas Tol'. Huhu.. Begitu juger tempat² lain yang sewaktunyer. Aamin.

Sekian lah coretan Ann. Wassalam.

4 comments:

ueya said...

Salam Ann...selamat berblog...;)

ann said...

hehehe.. tq. ni blajar ngan akak lah nie

sUfIgIrLzzzz said...

urmmm..apa la ann neh..camaner la bleh jd gtu..mmg mcm2..kekekekeke...

ann said...

kepada sufigirLzZzZ.. jika tidak hari ini, bila lagi.. jika bukan esok, bila lagi endak berblog.. sudah tentu bukannya semalam!.. :))