Rumah Makan Cibiuk

Dah lama tak ke Rumah Makan Cibiuk, yang terletak di Taman Putra Kajang. Rasanya last datang masa abang & kakak ipar yang ajak - makan ramai² dengan parent dan adik kakak ipar. 

Tengah minggu hari tuh, ncik hubby bawak ronda² cari tempat makan. Kebetulan malam tu mummy tak der mood nak masak. Siangnye mummy ada bagitahu ncik hubby, mummy sedang bersedih. So, kononnya nak pujuk hati ni. Mummy kata okaylah sekali-kala makan tempat nampak ala eksklusif.. Lagipun dah lama tak makan Indonesia Cuisine

Apabila belek-belek menu, perasan banyak menu yang sudah tiada seperti yang ada masa datang dulu. Tak tahu kenapa, daripada pengamatan, kedai ni ada je orang datang dan penuh juga terutamanya pada hujung minggu.

Malam tu bukan malam minggu memang tak ramai, dan boleh buat pilihan menu dalam keadaan aman je. Berdasarkan menu yang ada, paling yang tertarik hati mummy di sini adalah begedil jagung, yang hanya ada dalam set nasi bakar pulen komplit, untuk air pula mummy pilih teh botol yang memang terkenal di Indonesia. Tengok harga pun boleh tahan lah RM2.90 sebetolnya sebotol.

Set pilihan mummy

Pilihan hubby mesti ada jengkol

Alhamdulillah.. kenyang!

Dalam mood bersedih pun boleh habis jugak makan. Sayang woo kalu tak habis. Membazir amalan syaitan! Sudah kenyang, hati sedih pun lupa sekejap. Dah abih bayar jom balik! 

Tetiba mummy tengok resit.. opss!! lain lah harga air teh botol tuh..



Wasalam.

No comments: