Masuk Hospital

Mengenang kembali.

8 Mac yang lalu..

Danish adalah anak sedara mummy yang baru genap usia 6 tahun pada 8 mac, telah ditahan di Hospital Serdang setelah terkena cirit-birit dan muntah². Mummy tahu pun lambat setelah sehari dia di ward, abang baru bagitahu. Mummy ingatkan tersalah makan ke apa, tetapi pada hari pertama doktor kata suspek apendiks. Apendiks lagi? Apa kaitan kanak² dengan apendik ni yer. Mummy don't have the answer. Nak kata salah makan logik atas dasar minda mummy yang bukan doktor. 

Kesian, lihat wajah yang sugul ini.
Danish ni jenis tak kuat makan. Dia hanya suka makan nasik dan telur, lepas tu minum sirap. Walau telur rebus suku jenuh nak habiskan, nasik pun konfim tak habis. Tengok badan tu kurus kering je. Mummy nak komen lebih² pun bukan duduk serumah dengan dia, sah² mak-bapak dia lagi arif pasal pemakanan dia. 

Setelah didiagnosis, rupanya Danish telah terkena jangkitan kuman di peparu. Alahai, kesian. Nasib baik warded tak sampai seminggu. Tapi sayang, sekali pun mummy tak dan nak gi jenguk, hanya wakilkan hubby untuk ziarah Danish time hubby pulang kantoran

Pada masa tu kan cuaca sangat panas di siang hari. Mummy masa tu senang kena sakit kepala kalu terdedah kepada cuaca panas. Nak keluar sekejap untuk jemur kain pun, dah sakit kepala, apatah lagi nak keluar berlama² atas kenderaan memang rasa nak elak sangat. Nasib baik sekarang cuaca sejuk sedikit. Mintak² Malaysia tak terkesan sangat dengan El-Nino nanti. Wallahu'alam.

Eh! dah sihat ke?
Gambar di atas ni adalah gambar sehari ke dua hari sebelum keluar ward. Amboii! Sakan nampak dengan hp ibu dia tuh.. Dah sihat lah tu! Bila dah sah dah xde lagi kuman dalam peparu, dapatlah keluar ward. 

1 comment:

PeRdU cINta said...

Sakit bila nak datang sukar dijangka..tapi itulah yang perlu kita lalui..sentiasa bersedia dan redha..moga terus sihat ye..