Lemas Dalam Rumah

Assalaamualaikum!

Pada tika dan saat sedang menaip ni, mummy kelemasan dalam rumah sendiri.. Ada terbau asap! Tengok di luar mendung ajer, tapi sebenarnye jerebu lar..

Sejak dari pagi Ahad lagi mummy perasan jerebu telah melanda semasa dalam perjalanan ke Putrajaya. Pemandangan nampak kelam ajer.. Kat radio hari ni pun dah kuar berita tentang jerebu yang berpunca dari pembakaran di Sumatera. Berhati² ye kawan², kurangkan aktiviti luar dan banyakkan minum air putih.

Tingkap semua dah kena tutup sebab nak elak dari lebih banyak udara luar masuk, tapi kalu lemas jugak lepas ni tak tahu lah nak buat apa eih.. Pakai topeng kot! Walau berada dalam rumah..

6 comments:

Nanie Dean said...

Semoga jerebu tu cepat2 reda. Jaga kesihatan bebaik ye mummy...

Jazz Lover said...

Kat sini pun otw nk jerebu. Panas semacam jew.

PeRdU cINta said...

Anak anak kecil terutamanya perlu pengawasan lebih daripada penjaganya,..tekak mudah terasa kering..

mirza syazwina said...

sekarang ni panas sangat..

Linda Ishak said...

Alhamdulillah, sekarang jerebu dah makin kurang...

album riri maysyuri said...

singgah kemari setelah lama tak singgah, salam