Misteri Kehilangan #MH370

Misteri.
Masuk hari ke-5, kehilangan pesawat mas masih menjadi tanda tanya kepada kita semua. Apakah Malaysia sedang diuji dengan satu ujian yang amat besar?

Jom kita tengok kronologi saksi.
Hari kedua»Nelayan di Kuala Besar mendakwa terlihat pesawat terbang rendah pada pukul 1.30 pagi semasa memancing 8.3.2014. Laporan polis dibuat siangnya bila mendapat berita tentang kehilangan pesawat mas.

Hari keempat
1» Petani di Tumpat mendakwa terlihat ekor pesawat ada api, dan sedang meluncur perlahan menuju ke Pantai Sri Tujuh sekitar jam 2 pagi. Dia juga terlihat logo Mas pada ekor pesawat. Laporan polis juga segera dibuat bila mengetahui tentang kehilangan pesawat tersebut.
2» 4 orang saksi dari Marang melaporkan ada bunyi dentuman sekitar jam 2 pagi.

Pendapat peribadi.
Kronologi ini adalah pengamatan Mummy dari media massa Astro Awani. Mummy tengok kronologi saksi ni macam ada logiknya.. Kalu ikut route pesawat terbang dengan masanya.. Tapi misterinye kalu terhempas atau buat emergency landing, dimanakah lokasi nya.. Adakah di lautan gulf thai. Mungkin kena cari di daratan juge kann.. Di pulau ke.. Segala kemungkinan harus diambil-kira.

Segala kepakaran dan kecanggihan teknologi dari seluruh dunia sedang membantu dalam operasi mencari pesawat, harap mereka fokus juga kat daratan & mudahkan carian mereka. Mummy kat sini hanya dapat doakan dan bagi sedikit 'two-cent'. Memandang sekarang dunia sedang fokus ke Malaysia, menjadikan Malaysia semakin dikenali.. Allah sedang menguji kerajaan dan rakyat Malaysia dari segala segi, yang mummy tak leh nak nyatakan semuanya di sini. Kita dididik hanya untuk bersangka baik.

Manusia merancang. Allah juga merancang. Perancangan Allah lagi hebat..

Wassalam.
Sent from my mobile®

3 comments:

Cik Nor said...

blh percaya ker?huhu

azranx said...

Banyak fakta yang mengelirukan baik drpd pihak berwajib maupun org awam.apa2 pun doa dipohon agar semua selamat dan dipermudahkan.

jacky said...

Saya menyarankan untuk mencari pesawat MAS370 yang hilang, harus memakai 1 kapal selam saja, kalau banyak kapal selam sangat beresiko tabrakan. Salam.....