Produk Bumiputra

Salam 1 Malaysia

Dah ngantuk ke belaka²? Mokcik dah rasa mengantuk gak ni.. Tapi gagahkan mata jap, letak batang mancis, untuk tahan dari tertutup rapat.. Mulut je lah yang tak leh wat per, asyik nak ternganga jer ni.. Tapi takkan ku biarkan ia terus terme-nganga. Harus ditutup yep..Nanti setan masuk! Hehehe..

Okay.. Meh lah nak story direct to the point.

Sapa tadi nengok berita kat tv yang popular ituh. Ada satu berita pasal produk yang telah dirampas sebab katanya ada penggunaan bahan kimia terlarang. Mokcik bukan nak ulas pasal bahan haram tuh. Tapi terperasan sesuatu.. Anda perasan takk, apa yang ku perasaankan ituw.

Ermmm.. Bukan first time citer pasal barang kena rampas kat telibesyen ni. Tapi kali ni lain sikit. Pasal, terang-terangan produk yang dirampas tu jelas kelihatan nama produknya.. Dengan nama pengeluarnya.. Ha..ha.. Dapat agak takk mokcik nak cakap apa?

Sebelum-sebelum ni, jarang² lah mokcik bernasib baik untuk ketahui keluaran mana apa² produk yang kena rampas.. Selalunyer mesti ada blur² efek sket. Adakah sebab produk yang dirampas kali adalah keluaran bumiputra, harus diwar²kan dengan jelas? Apakah ada diskriminasi..?

Sapa setuju angkat tangan?

Mokcik tanya jer.. Takde nak tuding jari kat sesapa pun.. Muskil jer.. Ke sebab dah lama tak tengok berita kat telibesyen.. Adios.

Malam selamat.. Nak pergi tidur mimpi yang indah².. Maafkan daku jika tersalah.





1 comment:

caliph shuriken said...

owh, berita ni.. dh tgk aritu, produk ni dlm siasatan...