'EKSYEN BETUL'

Assalaamualaikum Geng!

'Eksyen betul dia hari ni', getus dalam hati ku. 
Ada ke dia bagitahu kat aku macam ni: 'Saya ada customer, awak datang lain kali'. Abih aku ni bukan customer ko ker? 
Sapa datang dulu.. layan dulu lah. Mentang² duit aku dah ko amik, balance pun dah bagi.. Selesai dah ke keje ko ngan ku?
'Lenkali maaf ler aku tak kan dtg lagi ke situ..', hatiku berkata lagi. 

Dia ingat masa dia jer yang penting, yang nak suruh aku datang lain kali tu, banyak sangat ke masa aku ada weii.. Nyampah banget..

Camaner okay tak cerita pendek tadi.. Hahaha.. Ntah hapa² da....
Sebenarnya, tak reti nak meluahkan perasan geram + keciwa ni ngan seseorang ni. 
Tapi terpikir jugak ni, apsal orang itu bolih cakap macam tu pada customer dia.. Apa silap aku kat dia.. Seingat aku cuma tanya soalan tadi.. Ke dia ingat aku komplen.. Hmm.. susah jugak ye nak berkomunikasi secara berkesan.. Tanya kan nampak macam bodoh, kan dah kena layan macam orang bodoh tadi. Tak tanya kan, tak tahu pulok, kita  gak yang rugi..

Bukan ke 'Customer is always right'. Tak kira lah customer tu bodoh ke, hodoh ke, tak mandi ke, tak berduit ker, gagap ke..  Tak patut cakap suruh datang lain kali.. Huhu

APa kAtA koRaNg?

Nota Hati: Ke aku yang cerewet