Tak Suka

Salam Bahagia Para Pembaca Budiman,

Apa yang korang tak suka, tidak semestinya orang lain tak suka.

Apa yang korang suka pun tak semestinya orang lain pun suka.

Apa yang kita tidak suka, tidaklah perlu dihebahkan atau ditunjuk², terutamanya jika tidak suka pada seseorang, kerana takut² nanti lebih banyak tempias orang yang tidak suka pada kita. Tiada manusia yang sempurna seperti Nabi kita, dan tiada manusia yang tidak pernah melakukan kesilapan. Kita juga manusia kan, yang sudah pasti sering² buat silap terhadap orang lain..
 
Hmm.. Tapi tak kisah lah korang suka ke tidak suka.. Hari ni, nak taip jugak apa yang Ann tak suka.. Ngeh! Tak banyak pun.. Ada tiga jer bende yang korang kena baca pasal perkara Ann tak suka pada masa terkini..
  1. Tak suka angka Satu-Satu-Satu - Apa tu? Inilah RM111 Juta untuk budak² pandai.. macam membazir jer.. Kalu dah pandai, pandai² diorg lah kan caner nak belajar.. Ngee
  2. Tak suka bila tak tengok orang lain dapat - tapi kita tak dapat² pun bende yg patut dapat sama.. Ada ker patut? Ann buat tempahan dari B, B amik dari Z, rupernya Z amik lak dgn YY, YY kata xder! Tapi bila si K yang tak amik dari Z, terus kepada YY, ada la pulop bendenye... Tak ke hampeh.. Uwaaaa
  3. Tak suka nombor 1 dan 2 di atas - Apa² yang tersenarai kat atas adalah sama² tergolong yang tetap aku tak suka buat masa sekarang.. huhu




p/s: Entri ini adalah pandangan peribadi yang kadang-kala adalah betul pada masa itu sahaja. Tak rugi pun kalu korang tak nak baca, sebab ia memang adalah emosi penulis pada masa dan saat dia terfikir untuk menulis entri ini.

Maafkan daku..

    6 comments:

    SoutulMujahid said...

    ha? x paham la. huhu

    ann said...

    satu pengakuan yg sgt ikhlas.. tk.
    abaikan n3 ni

    MOH KEMBARA said...

    Salam, ha ha...pandai Mok Cik cakap lapik2. I follow U, do follow me! Tima kasih!

    cikgupj said...

    cpj tak suka kepada hati dan perkataan tak suka! dan suka kepada hati dan perkataan suka!...pening betul...kihkihkih...

    amirah said...

    sbb tu la ada blog.kita tulis berdasarkan pndapat kita, emosi kita...hehe

    Yatre Hayati said...

    huhuhu...betul jugak kengkadang.