Cerita Mandi Buih

Salamualaikum Warahmatullah...

Hari ni Ann nak bercerita pengalaman Ann mandi buih.. hahaha.. mesti kawan² terpk buih sabun cap aperlah si Ann ni guna. Buih dari sabun fab buku ker, atau sabun lux ker. Atau mungkin buih dari yang kanak-kanak main tiup melalui gelung tuh, tapi sekarang lagi canggih, kalu tak silap ada bedil mainan yg tembak kuar buih, lagi banyak buih yang keluar tu daripada yang kena tiup tuh. Haha.. Apa-apa pun buih-buih ni semua xder kaitan pun ngan mandian buih Ann ni, dan kalu korang nak tahu buih apa.. kenalah baca sampai abih yer..

Sebenarnyer bukan buih dari sabun apa yg nak di kongsi.. tp pasal keajaiban buih yg bulih dialami. Lagipun buih itu bukannya terhasil dari sabun pun... buih ni terhasil dari mesin khas, dan buih ni bukan sebarang buih, ianyer ada tenaga tersendiri yang boleh memberi kesan pada tubuh kita. Tenaga apa pulak lar si Ann nie... okay, pasal tenaga ni nanti Ann akan kongsikan criter nyer di lain masa.. Insya-Allah.

Apakah keajaiban yang telah berlaku?

Skrang Ann nak citer kesan buih ni dulu.... Criternye bermula di sini.. Ann adalah antara orang² yang susah nak bangkit dari tidur, tiap kali mata terbuka.. pasti kepayahan dan kemalasan yang melanda. Sebab pada masa tu badan Ann terasa cukup berat, lenguh, dan sakit seluruh badan. Cuba pusing ke kiri tak kena, pusing ke kanan pun tak kena. Dah bersenam sikit² dan menggeliat sana sini, masih terasa kelengguhannya, keadaan tu ada juger seperti macam badan kita tengah kebaslah gitu. Tapi di suatu pagi yang masih tenang dan aman damai, Ann telah tersedar dari tidur yang lena. Suasana hening jer, Ann capai jam.. eh! awal lagi ni, baru nak masuk waktu subuh.. dan badan pun mcm ringan jer.. Ajaib betul, celik jer mater, terus boleh bangun tanpa rasa lenguh.. tak nyah nak senam² dulu...memang terasa ringan giler. Alhamdulillah.. masa tu memang terasa nikmat sgt dpt bangun tanpa sakit² badan..

Semua ni adalah kesan selepas Ann duduk berendam dalam tab berisi air panas suam², yang mana dalam tab tu juger air tu berbuih². Bukan lama pun Ann berendam dalam tuh, lebih kurang 15 minit jer.. Itulah ia keajaiban buih yang dapat melegakan badan Ann. Masih binggung ker.. dgn cerita ni.. atau mungkin anda tidak percaya.. mana dtg buih itu ya?! okay.. buih tu datang/ terhasil dari dasar tab tu.. ada mat kat bawah tu keluarkan buih² tuh.. hmm senang citer ada lah alatannyer.. hehe

Antara impian dan azam

Keazaman Ann adalah untuk bangkit semudah dan selesa mungkin untuk tunaikan solat dengan khusyuk dan tawaduk, solat adalah sebagai tiang agama kita. Untuk mencapainya ini, Ann mengimpikan buih-buih ini akan mengubahkan kehidupan Ann ke arah kesihatan. Apa Ann merepek nie.. Betullah Ann mengimpikan untuk mandi buih hari-hari..'Hari-hari Mau'. Kalu nak mandi buih hari², Ann kenalah ada mesin ni di rumah sendiri... itulah impian Ann.. untuk memiliki sebuah mesin bubble-spa.

Nantikan lanjutan criter Ann mengenai buih ajaib dan juger mesin ini di lain waktu.

1 comment:

sUfIgIrLzzzz said...

hehehe..suspen jek...ingat buih apa la..tp, da dapat agk..hiks3..ok, semoga impian ann tu tercapai yek..chaiyok ann...